Berkunjung ke Rumah Kawan Lama


Semalam lepas maghrib pa’chik berkunjong ke rumah kawan lama. Sudah 21 tahon tidak berjumpa. Wajah juga sudah berubah. Kalau dulu pa’chik sedikit hensem, sekarang bertambah-tambah lagi hensem apabila jerawat sudah tiada lagi, telah digantikan dengan sedikit kedot-kedot. Bukankah kedot-kedot itu terlihat “seksi” juga? Lihatlah artis2 perempuan muda2, banyak yang memilih laki2 berkedot sebagai pasangannya. Yang berkedot lebih romantis, yang berkedot lebih prihatin, yang berkedot lebih seksi poketnya! Tapi poket pa’chik tak seksi, seksa adalah… Hahaha… Hidup musti gumbira, baru awet muda! Baca baki entri ini »

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1428 Hijrah / 2007 Masehi


rayapic-01.JPG

Tahun ni aku balik kampung time raya, tapi pada hari raya kedua la. Tidur satu malam then balik JB semula. Bukan apa beb, tak boleh lama2 sebab aku ni tengah kurang sihat. Batuk tahap gaban. Suara pun dah segan nak keluar. Demam lagi. Anak2 dan emak dia sekali pun sama kurang sihat. Yang paling terseksa aku la, sebab tak leh tidur malam. Dah banyak aku bedal Panadol, serbuk kari Kaki Tiga, air Cap Badak, ubat dari klinik, ubat batuk dari yang jenis cecair sampailah yang jenis pil, tapi tak sembuh jugak. Betullah kata2 yang mengatakan, “Allah yang beri sembuh, bukan ubat! Takdir Allah penentu segala!”

Baca baki entri ini »

Dikirim dalam Famili. 1 Comment »

Anak-anak Ku


Tergerak pulak nak publish foto anak2 kat weblog ni. Pertama sebab nak amek hati mak dia, nak menunjukkan saya tak sembunyikan status sebagai “bapak orang” sekaligus “laki orang”. Keduanya pula sebab memang saja2 nak publishkan foto bebudak tu. Sejuk hati sikit tengok gambor bebudak innocent tu. Baca baki entri ini »

Dikirim dalam Famili. 1 Comment »
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 58 other followers