Resepi Memasak Burger Ramly


Pakcik cek statistik pasal artikel berkaitan burger yang lalu, rupanya ramai yang tanya fasal resepi membuat burger yang sedap. Rupanya ramai yang masih belum tahu cara memasak burger Ramly dengan betul dan sedap. Oleh kerana pakcik mempunyai pengalaman dan ilmu itu, maka tak sampai hati nak pendam buat masuk kubor. Karang kena bantai dengan malaikat pula. Maka darihal yang demikian, kali ini pakcik ingin buka rahsia bagaimana membuat sebiji burger Ramly yang sedap. Kalau ada sesiapa yang nak buat berniaga, itu lagi bagus. Supaya pelanggan berpuas hati dan perniagaan kamu pun bertambah maju.

Jom kita start! Baca baki entri ini »

Cara Membuat Puding Jagung Lengkap Dengan Kuah Buah-buahan


Resepi ini adalah atas permintaan Cik Ixora “Fly Over Me“. Dah beberapa kali dia minta tapi saya sibuk. La ni baru ada masa. Insya’allah resepi ini di samping sedap dan halalan toiyiba, juga baik untuk kesihatan kerana mengandungi banyak fiber. Lebih enak jika dimakan sejuk.

Dinginkan puding di ruangan biasa dalam peti sejuk dan JANGAN SESEKALI masukkan ke ruangan FREEZER. Kalau puding dah keras membeku, apabila ia kembali ke suhu normal, anda akan dapati teksturnya telah berubah menjadi “berurat-urat” atau “bersakar” dan tak sesuai dimakan, hanya layak ditongsampahkan! Baca baki entri ini »

Burger Siapa Sedap? Saya nak try…


burgerdepan.jpg

Hari ni saya nak cerita pasal ahli politik terlampau burger… Ramly Burger. Bukan pasal burger McD, Burger King atau KFC. Sebelum tu nak tanya, siapa tak pernah mencekik makan burger pakcik Ramly yang dijual di tepi2 longkang jalan dan juga kat pasar borong malam? Jakun Kesian betul la. Rasanya tak layak belum lengkap menjadi rakyat Malaysia kalau belum pernah makan burger tu. Baca baki entri ini »

Cara Membuat Puding Telur Berkaramel / Puding Gula Hangus


puding-gula-hangus-01.jpgpuding-gula-hangus-02.jpgpuding-gula-hangus-03.jpg

Mungkin inilah puding yang sedap dan paling mudah nak dibuat. Bahan-bahannya murah dan mudah didapati. Cara membuatnya juga mudah. Sesuai untuk dijadikan bahan hidangan oleh para gadis untuk menjamu bakal mertua. Sebabnya ialah ia gerenti jadi punyalah, insya’allah. Kata orang Johor, kalau tak jadi juga, bukan salah bahan-bahannya, tapi sebab salah tangan tak bedung!. Hehehe… Inilah resepi canggih tu; Baca baki entri ini »

Cara Membuat Coleslaw Yang Sedap (Rasa Serupa / Mirip Macam Coleslaw KFC)


Ada yang suka makan coleslaw? Kalau sesiapa yang pernah makan di KFC mesti pernah makan benda ni. Coleslaw enak dimakan bersama roti, sebagai bahan sayuran burger atau dimakan begitu saja. Tapi kalau asyik nak beli sahaja, tentulah tak sanggup sebab harganya boleh tahan mahal juga. Satu cup kecil, sendiri makan pun tak puas. Apalagi nak makan beramai-ramai atau bersama keluarga. Baca baki entri ini »

Cara Membuat Donut Yang Simple Dan Sedap


Tahu apa itu donut? Tak tahu? Kesiannya… Ada yang sukakan donut? Selalu beli ya? Kenapa tak cuba buat sendiri? Senang, kosnya murah dan gerenti sedap! Ni ada resepi yang saya dah try sendiri.

Bahan-bahan Untuk Donut

  • Tepung Gandum 1 kg
  • Ibu Roti Brand Mauripan 1 paket (11 gram)
  • Gula Pasir 7 sudu besar
  • Garam Halus 1 sudu kecil Baca baki entri ini »
Dikirim dalam Resepi. Label: , , , , , . 141 Comments »

Telur Masak Sos


Ini resepi paling istimewa untuk orang bujang atau untuk orang-orang yang mahukan masakan yang simple tetapi sedap. Cuma perlu 4 bahan yang mudah dan murah. Resepi ni biasanya dimakan dengan biskut tawar atau roti tawar. Memang sedap, kalau tak percaya, cubalah sendiri. Baca baki entri ini »

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 58 other followers