Belajar YouTube


Dah beberapa hari saya belajar upload dan download dari YouTube. Bagus jugak YouTube ni sebab menyediakan banyak video2 yang best dan dah susah nak cari di pasaran. The problem is only how to download and convert it to suitable file that we can play on our computer or handphone, like wav, mp3, mwv, mpeg etc.

Saya pun carilah kat google software yang sesuai. Lastly terjumpalah. Bagus jugak software tu. No need to download and install. Just using web based platform. And then, send kat email.

So far, dah banyak jugak saya download. Saya suka lagu2 lama yang dah tak ada jual lagi kat market. Contohnya macam lagu Ojo Kesandung nyanyian Herman Tino dan lagu Country Road nyanyian John Denver. Lagu2 tu payah nak cari kat kedai. Lagi pun dapat save duit sikit. Not for commercial used la. Only for self entertainment aja.

Saya pun ada upload video. Video anak saya sedang bermain. Pendek jer video tu, adalah 1~2 minit. Sekadar nak ngetest upload.

Dikirim dalam Info. Leave a Comment »

Tinggalkan Jawapan

