Oh Ibu! Tolong Lamarkan


Oh ibu, dengarlah kataku. Kahwinkan aku dengan segera. Aku sudah terpikat dengan anak Cik Maimon. Parasnya sungguh manis sekali. Ku ingat, namanya Zaharah. Kata tetangga, dia rajin di dapur. Ibu takkan bersusah punya menantu Zaharah. Gadisnya rajin berumahtangga.

Ku harap ibu segera lamarkan. Pada Zaharah anak Cik Maimon. Walau dia tak pandai berdandan. Asal saja pandai di dapur. Alangkah senangnya ibu nanti, punya menantu Zaharah anak Cik Maimon. Akan membantu ibu dan senang pada ku. Kuharap ibu segera lamarkan.

Kuang kuang kuang… Anda ingat saya tengah mabuk bercinta ke? Silap beb! Yang ditulis di atas tadi ialah lirik lagu “Oh ibu! Tolong lamarkan”. Nyanyian Othman Hamzah yang pernah popular pada dekad 1980an.Kat bawah ni saya muatkan klip muzik video lagu tersebut.

Mendengar lagu ini akan membuatkan kita bernostalgia pada tahun-tahun 80an. Bagi yang belum pernah dengar lagu tersebut terutamanya generasi muda, silalah cuba mendengar lagu tersebut. Janganlah sebab lagu tersebut lebih tua dari anda, maka anda tak sudi cuba mendengarnya. At least dengarlah sekali. Siapa tahu jika nanti anda akan dapati bahawa lagu ini begitu menarik? Cubalah…

OH IBU! TOLONG LAMARKAN

oh ibu dengarlah kataku
kahwinkan aku dengan segera
aku sudah terpikat dengan anak cik maimon
parasnya sungguh manis sekali

ku ingat namanya zaharah
kata tetangga dia rajin di dapur
ibu takkan bersusah punya menantu zaharah
gadisnya rajin berumahtangga

ku harap ibu segera lamarkan
pada zaharah anak cik maimon
walau dia tak pandai berdandan
asal saja pandai di dapur

alangkah senangnya ibu nanti
punya menantu zaharah anak cik maimon
akan membantu ibu dan senang pada ku
kuharap ibu segera lamarkan

ku harap ibu segera lamarkan
pada zaharah anak cik maimon
walau dia tak pandai berdandan
asal saja pandai di dapur

alangkah senangnya ibu nanti
punya menantu zaharah anak cik maimon
akan membantu ibu dan senang pada ku
kuharap ibu segera lamarkan

Tajuk Lagu: Oh Ibu! Tolong Lamarkan
Penyanyi: Othman Hamzah
Lagu & Lirik Ciptaan: A Husaini Ajmain
Hakcipta Lagu & Lirik: Warner Chappell Music (M) Sdn Bhd

Nak download mp3, sila klik: Othman Hamzah – Oh Ibu! Tolong Lamarkan

3 Respons to “Oh Ibu! Tolong Lamarkan”

  1. ixora Says:

    Chaiss.. tipah tertipu! huhuhu.

    ingatkan cerpen ke hape td. lirik lagu rupa2nya.. erm,boleh tahan lagu nih. zahara tu cun jek,. tak pandai berdandan hape cmtu.. haha

    Nasron jawab;

    Hehehe… sorang budak ofis pakcik berkenan… nampak gaya dia berangan sorang la. Kesiannnnn dia ya.

  2. ixora Says:

    Berkenan kt Zahara tu ke? hahaha.. kuat penangan video tu. err,bdk ofis pcik tu bujang lg ke? *wink*

    Nasron jawab;

    Dia dah kawen. Anak satu. Nak masuk dua kot.

  3. miecvpj Says:

    assalamulaikum….
    memang best……
    minta lagu musliha… boleh tak….????
    jasa baik dr en.nasron amat saya hargai…..
    kat sini memang best la lagu dia…..
    yg tak pernah pun boleh dengar…..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: