Minyak Naik Melampau! Bangsat!


Satu sketsa di warung kopi di tepi jalan.

“Minyak petrol naik sampai 70 sen. Diesel RM1.00 naik. Gila babi betul! Babi pun tak gila macam tu. Manusia jer yang gila.

Apsal tak naikkan berperingkat-peringkat? Agaknya menteri2, PM dan pakar2 ekonomi kat Malaysia ni bangang2. Sebab tu lah tak ada cara lain selain menaikkan harga minyak mendadak gila babi ni. Banyak tu! Bukan sikit! Lepas ni mencanak naiklah harga barang2 keperluan dan perkhidmatan. Siapa susah? Rakyat macam aku lah jugak yang susah!

Orang kerajaan gaji dah besar, pun nak minta naik gaji lagi. Cikgu-cikgi yang sentiasa dapat naik gaji tu pun asyik minta naik gaji lagi. Habis tu pekerja swasta macam aku ni apa hal? Gaji minimum kerajaan tak sanggup luluskan. Habis kitorang macam mana?

Aku ni tak suka maki-hamun. Tapi sekarang memang dah melampau. Pemimpin2 kita memang celaka! Memang bangsat! Bangsatttttttttttttttttt!”

Rasanya ramai yang merungut mengenai kenaikan harga bahanapi hari ini. Memang secara peribadi saya pun berpendapat sama, kenaikan tu memang melampau.

Apa pun, sebagai rakyat kecil, apa yang saya boleh buat selain bersabar, berjimat dan mati? Berusaha? Berusaha untuk mati? Apa lagi?

6 Respons to “Minyak Naik Melampau! Bangsat!”

  1. KNizam Says:

    ggggggggrrrrrrrrrrrr

    Nasron jawab; Pergh! Ngeri jer bunyi. Kejap lagi tukar jadi kaler hijau ya bang? Sabar bang, sabar…

  2. ixora Says:

    uiks,ada yang tukar jadi incredible hulk nampak?! hehehe

    p/s – pakcik ok? ke dah jd org hijau jugak? hee..

    Nasron jawab; Sekarang ni memang dah ramai orang tukar kaler ke hijau. Kalau terus biru, bahaya.😀

  3. nujum pak belang Says:

    salam
    betul tu, memang melampau….. orang susah macam saya ni perlu barang murah
    malaysia diantara negara paling untung minyak tapi di sebabkan umno yang memerintah habis kat kroni2 la
    rakyat sekarang bangun jangan undi BN lagi…
    penipuan, rasuah,fitnah,dan macam2 lagi….lama2 macam ni mati la orang miskin…anak ramai gaji tak cukup… fikir2 la menteri…..?

  4. Ijoi Says:

    Kalau korang tau yg BN tu tak bleh pakai dah dizaman ni ngape d pangkah nye BN tu…moh yob ramai2 kita haramkan UMNO DAN BN D MUKA BUMI MALAYSIA INI.

  5. askrules Says:

    Memang betul tu,mereka yang kerja kerajaan makin lama makin senang kita pekerja swasta ini antara hidup dan matilah apa lagi.Memang mereka semua gila babi,gila anjing semua gilalah.Dia orang tidak fikir tentang pekerja swasta macam kita,janji diaorang hidup senang sudah.Saya sokong apa yang kamu kata tentang pihak kerajaan kita.

  6. joker Says:

    la pandai cakap jer korang ni,,,, pakah hijau kira minyak leh turun la,,,,wa nak tanya ape lu dapat skrg yang lu duk pakah hijau,,,poket sendiri pun tak leh contron ni nk bising bajet juta2


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: